با انواع نژادهای طوطی آشنا شوید

وقتی بیشتر مردم به نگهداری پرندگان به عنوان حیوان خانگی فکر می کنند. اولین پرندگانی که به ذهنشان می رسد، طوطی ها هستند. بسیاری از افراد تصور می کنند که طوطی با آن ها صحبت می کند و کلمات آن ها را کپی می کند. با این حال، تنها تعداد کمی از 350 گونه طوطی شناخته شده حتی می توانند صحبت کردن را یاد بگیرند! پس این باور جا افتاده در بین مردم چندان درست نیست و اگر یک همراه و همدم می خواهید که بتواند با شما صحبت کند، این مقاله را تا انتها بخوانید تا متوجه شوید کدام گونه از طوطی ها قادر به حرف زدن هستند. آنگاه با دیدی وسیع تر می توانید این پرندگان زیبا را مهمان خانه خود کنید.

طوطی ها بسیار مبهم هستند، زیرا تفاوت های زیادی بین نژادهای آن وجود دارد. برخی از بزرگ ترین و کوچک ترین طوطی ها ممکن است شبیه به یک خانواده نباشند!

بنابراین، کدام یک از این پرندگان رنگارنگ بهترین همراه شما خواهد بود؟ همانطور که معلوم شد، تعداد کمی از آن ها! برای اینکه بتوانیم به شما کمک کنیم که با توجه به روحیه و علاقه خود، از این پرندگان زیبا نگهداری کنید، در ادامه 20 گونه مختلف طوطی را با تمامی مشخصه های آن ها برای شما ذکر کرده ایم.

آگهی های پت شاپ ها و مراکز دامپزشکی را در سایت دامپزشکان ایران ببینید.

معرفی 20 گونه طوطی های مختلف

معرفی 20 گونه طوطی های مختلف

20 نوع طوطی که به عنوان حیوان خانگی مناسب برای نگهداری هستند و همدم خوبی به شمار می روند.

1. طوطی خاکستری آفریقایی

آن ها از باهوش ترین طوطی ها هستند که به دلیل توانایی در یادگیری کلمات مختلف و استفاده از آن ها برای تعامل با صاحب محبوب خود، مشهور هستند. اما این تعامل فقط برای نمایش نیست. این طوطی ها هرکاری می کنند تا صاحب خود را خوشحال کنند. همچنین این طوطی ها بسیار اجتماعی بوده و اصلاً تنهایی را دوست ندارند.

یک نکته شگفت انگیز در مورد طوطی های خاکستری آفریقایی این است که آن ها می توانند تا 60 سال در اسارت زندگی کنند! اگر در جوانی یکی از آن ها را داشته باشید، به احتمال زیاد یک همراه مادام العمر خواهید داشت.

طوطی خاکستری آفریقایی یکی از بهترین طوطی هایی است که می توان به عنوان حیوان خانگی از آن نگهداری کرد.

 2. کاکادو

کاکادو

کاکادوها پرندگان طاقت فرسایی هستند که عملاً به صاحب خود وابستگی زیادی پیدا می کنند و به نوعی همیشه به شما می چسبند!

این طوطی ها، اندازه ای متوسط تا بزرگ دارند. پرهای تاجی آن ها بیرون زده که تشخیص آن ها را از سایر گونه ها آسان می کند. بسیاری از مردم به دلیل سطح بالای هوش آن ها و تمایل آن ها برای پرش، می گویند کاکادوها شبیه کودکان دو ساله هستند.

3. ماکائو

پرندگان بزرگی که پوشیده از پرهایی با سایه های پر رنگ قرمز، آبی و طلایی هستند و بسیار معروفند؛ به صورتی که وقتی مردم به نام طوطی فکر می کنند، تصویر ماکائوها به ذهن آن ها خطور می کند. آن ها می توانند از 20 تا 50 اینچ قد داشته باشند و 30 تا 50 سال عمر کنند. پس برای نگهداری از آن ها باید مسئولیت پذیر باشید. چرا که به مدت زمان طولانی می توانند همدم خوبی برای شما باشند.

نکته ای که باید در مورد Macaws به آن توجه داشت این است که آن ها می توانند بسیار پر سر و صدا باشند. صدای ناهنجار آن ها می تواند اعضای خانواده و یا همسایگان را در آپارتمان های نزدیک بیدار کند. بنابراین آن ها برای افرادی که همسایه ندارند، مناسب تر هستند.

4. طوطی آبی

اگر می خواهید یک همراه رنگارنگ داشته باشید در حالی که فضای زیادی را هم نمی توانید برای او در نظر بگیرید، گونه طوطی های آبی مناسب ترین انتخاب برای شما می باشند؛ چرا که آن ها جزء کوچک ترین طوطی ها هستند.

آنچه آن ها نیاز دارند، توجه زیاد است. آن ها به طور طبیعی پرندگان صمیمی هستند، اما اگر تنها بمانند خیلی زود احساس صمیمت خود را از دست می دهند و گوشه گیر می شوند. اگر از ابتدا توجه زیادی به آن ها داشته باشید، طوطی شما با شما ارتباط نزدیکی خواهد داشت. اما اگر برای طوطی خود شریکی در نظر بگیرید، آن ها به جای شما، با یکدیگر پیوند شکل می دهند.

5. عروس هلندی یا کاکاتیل ها

طوطی های Cockatiels کوچک ترین عضو خانواده Cockatoo هستند و در ایالات متحده بسیار محبوب هستند. مراقبت از آن ها آسان است و به راحتی می توان با آن ها کنار آمد. به همین دلیل، آن ها را به یک انتخاب عالی برای اولین طوطی که می خواهید نگهداری کنید، تبدیل می کند. فقط به یاد داشته باشید، آن ها می توانند تا 25 سال با مراقبت خوب زندگی کنند. بنابراین عروس هلندی شما، برای مدت طولانی، بخشی از خانواده شما خواهد بود!

عروس هلندی دارای یک تاج قابل تشخیص بر روی سر خود است. نکته جالب این است که شما می توانید با توجه به تاج عروس هلندی خود، به حالت احساسی آن پی ببرید.

6. طوطی سنگال

طوطی سنگال

بسیاری از طوطی ها می توانند وقتی خوشحال یا ناراضی هستند، بسیار هیجان انگیز رفتار کنند و حتی شروع به جیغ کشیدن کنند. اما طوطی سنگال، یک نژاد طوطی بسیار کمتر شناخته شده است که بسیار آرام تر و ساکت تر از انواع دیگر طوطی ها است. این ویژگی آن ها را به عنوان یک حیوان خانگی، به انتخابی عالی تبدیل می کند.

علاوه بر این، این طوطی ها به طور متوسط حدود 9 اینچ قد دارند. این بدان معناست که آن ها به فضای زیادی برای رشد نیاز ندارند. با حداقل نیاز به فضا و آرامش، این طوطی مناسب برای یک آپارتمان است.

7. پاراکیت ها

پاراکیت ها

Parakeets، که در خارج از ایالات متحده نیز Budgerigars نامیده می شود، یکی از پرندگان پرطرفدار برای صاحبانی است که برای اولین بار می خواهند از طوطی ها نگهداری کنند. آن ها طوطی هایی کوچک هستند که به طور متوسط، حدود هفت اینچ قد دارند. بنابراین فضای مورد نیاز آن ها بسیار کم است. آن ها پرهای رنگارنگی دارند که توجه را جلب می کند.

این پرندگان خصوصیتی کنجکاو دارند و همیشه می خواهند مناطق جدیدی برای اکتشاف پیدا کنند. آنها همچنین بسیار اجتماعی هستند و دائماً با مردم ارتباط برقرار می کنند. این نوع طوطی ها بهتر است به صورت جفت نگهداری شوند؛ چرا که ذهنیتی قوی نسبت به زندگی با همنوعان خود دارند و از تنهایی بیزارند.

8. طوطی های اکلکتوس

طوطی های متوسطی با طول عمر حداکثر 30 سال، طوطی های Eclectus نام دارند که همراه خوبی برای صاحبان خود هستند. یکی از ویژگی های جالب این نژاد، تفاوت رنگ بین نر و ماده آن است. نرها تقریباً سبز نئونی با رگه های های قرمز و آبی هستند و منقاری شبیه آب نبات دارند. رنگ ماده ها قرمز روشن، با رگه های آبی و منقار سیاه است.

9. طوطی آمازون

طوطی های آمازون که بسیار رنگارنگ و باهوش هستند. به عنوان حیوانات خانگی بسیار محبوب هستند. اگرچه شما باید بتوانید سطح بالایی از مراقبت را برای آن ها در نظر بگیرید. آن ها تقریباً همیشه به تعامل اجتماعی زیادی نیاز دارند. انتظار داشته باشید روزانه مقدار زیادی از وقت خود را صرف راضی نگه داشتن طوطی آمازون خود کنید.

انواع زیادی از طوطی های آمازون وجود دارد. اگرچه تعداد آن ها در طبیعت به دلیل به دام انداختن آن ها، در حال کاهش است. بیشتر این طوطی ها سبز هستند و رنگ های برجسته زیادی دارند و عموماً قدی 13 تا 18 اینچ دارند.

10. طوطی پیونوس

طوطی پیونوس

طوطی های پیونوس احساسات خود را مخفی می کنند. آن ها در برابر غریبه ها ساکت و محافظه کار می شوند.

قد آن ها حدود 10 اینچ است و می توانند 30 سال با مراقبت مناسب زندگی کنند. آن ها از نظر بدنی بسیار رنگارنگ هستند!

11. طوطی خورشیدی یا سان کانور

اگرچه آن ها یک طوطی متوسط هستند که قد آن ها به طور متوسط 20 اینچ است، اما طوطی Conure بسیار فعال است و نسبت به سایر طوطیان با اندازه مشابه، به فضای بیشتری نیاز دارد.

این پرندگان بسیار اجتماعی و بسیار بلند پرواز هستند. آن ها از بیان احساسات خود خجالت نمی کشند و تمایل دارند همه احساسات خود را بیان کنند. این گونه از پرندگان رنگارنگ، می توانند در رنگ های مختلف نارنجی و زرد دیده شوند.

12. طوطی Burrowing

این طوطی بسیار مطیع تر از سایر گونه های طوطی است و یک انتخاب عالی برای کسی است که می خواهد از این طوطی نگهداری کند؛ چرا که نمی خواهد سر و صدا و هیجان معمولی مربوط به طوطی ها همیشه او را مورد آزار و اذیت قرار دهد. اما نگران نباشید، با اینکه خیلی آرام هستند، اما می توانید رابطه نزدیکی را با طوطی Burrowing خود ایجاد کنید، زیرا آن ها بسیار مهربان هستند.

در واقع، یکی از مواردی که این طوطی ها را از دیگر طوطی ها متمایز می کند، این است که آن ها می توانند با یک خانواده کامل، نه فقط با یک فرد، پیوند برقرار کنند. همچنین آن ها پرندگان تک همسر شناخته می شوند و به شریک خود وفادار هستند.

13. طوطی کایک

طوطی Caique کوتاه و تنومند است و پاهای محکمی دارد. اگرچه آن ها در پرواز کردن ماهر نیستند و مقاصد کوتاهی را برای پریدن انتخاب می کنند.

این طوطی ها می توانند صحبت کردن را تقلید کنند، اگرچه در این کار ماهر نیستند. با این وجود، آن ها بسیار اجتماعی هستند و حتی می توانند حرکات افراد را یاد بگیرند. اگر طوطی کوچکی می خواهید که واقعاً بتوانید با آن سرگرم شوید، طوطی Caique یک گزینه عالی است.

14. طوطی آمازون با ناخن زرد

آن ها برخی از محبوب ترین طوطی های آمازون هستند که به عنوان حیوان خانگی نگهداری می شوند. این به این دلیل است که آن ها مهارت زیادی در یادگیری کلمات دارند و برخی از بهترین طوطی ها هستند که صحبت می کنند. بنابراین اگر می خواهید با پرنده خود گفت و گو کنید، یک طوطی آمازون با ناخن زرد را در نظر بگیرید.

اگرچه به طور کلی مقرون به صرفه هستند، اما برخی از تنوع رنگی کمیاب این طوطی وجود دارد که قیمت بالایی دارند. در واقع، یک جهش بسیار نادر با رنگ آبی و یک لکه سفید تا 30 هزار دلار قیمت دارد!

15. طوطی مایر

اگرچه آن ها اغلب اجتماعی هستند و با همه اعضای خانواده خود ارتباط نزدیکی دارند، اما طوطی مایر دوست ندارد در مرکز توجه قرار گیرد. آن ها ترجیح می دهند عقب نشینی کرده و از راه دور تماشاگر باشند. برخلاف بسیاری از انواع طوطی ها، این پرندگان توجه شما را جلب نمی کنند. اگرچه هنوز هم نیاز به مراقبت زیادی دارند.

این طوطی های کوچک، قهوه ای و سبز رنگ هستند و از همان خانواده طوطی سنگال هستند.

16. پاراکیت یقه حلقه

این پرندگان به وضوح به خاطر حلقه رنگی دور گردنشان نامگذاری شده اند. آن ها طوطی هایی با اندازه متوسط ​​با شخصیتی برونگرا هستند. یکی از دلایل محبوبیت آن ها این است که می توانند کاملاً پرحرف باشند. آن ها در تقلید از زبان انسان ها بهترین نیستند، اما دارای صدایی بسیار دلنشین می باشند که احساسات خود را از این طریق به اشتراک می گذارند.

17. طوطی های کاکاریکی

این طوطی های کوچک و رنگارنگ با شخصیتی جذاب، همراهان بسیار خوبی هستند. آن ها بسیار باهوش هستند و می توانند حرکات و کلمات را بدون مشکل فرا بگیرند.

طوطی های کاکاریکی کوچک هستند. قد آن ها به طور متوسط ​​به 11 اینچ می رسد. اما تقریباً نیمی از این قد فقط دم است! آن ها طوطی های پر سر و صدایی نیستند، اما صداهای مختلفی را برای نشان دادن احساس خود ایجاد می کنند.

18. خاکستری تیمنه

تقریباً همه علاقه مندان به پرندگان، طوطی های خاکستری آفریقایی را می شناسند. اما آنچه برای بسیاری ناشناخته است این واقعیت است که در واقع دو گونه متمایز از خاکستری آفریقایی وجود دارد. رایج ترین و شناخته شده ترین گونه خاکستری آفریقایی، کنگو است. اما خاکستری تیمنه به دلایل مختلف به همان اندازه مطلوب هستند.

طوطی خاکستری تیمنه بسیار باهوش است و می تواند گفتار انسانی را یاد بگیرد. آن ها گاهی اوقات حتی زودتر از خاکستری کنگو آفریقا شروع به تقلید کلمات می کنند.

19. Quaker Parakeet

اگر به دنبال طوطی کوچک تری هستید که بتوانید با آن ها صحبت کنید. از طوطی Quaker Parakeet غافل نشوید. این پرندگان که Monk Parakeet نیز نامیده می شوند، حدود 11 اینچ قد دارند و به دلیل توانایی در کپی کردن کلمات، معروف هستند.

هنگام مراقبت از Quaker Parakeet، باید سعی کنید در مورد همه کارهایی که انجام می دهید صحبت کنید. با گذشت زمان و تکرار، این پرنده می تواند بسیاری از کلمات مختلف را انتخاب کرده و کاملاً آن ها را تکرار کند.

20. مرغ عشق

مرغ عشق به دلیل پیوندهای نزدیک و قوی ای که با  شریک خود ایجاد می کند، به این نام شناخته می شود. اگرچه افسانه ها می گویند که برای خوشبختی باید آن ها را جفت نگه داشت و یا اگر از همسر خود جدا شوند، می میرند. اما هیچ یک از این موارد درست نیست.

آن ها برخی از کوچک ترین طوطی هایی هستند که حیوانات خانگی عالی به شمار می روند و قد آن ها از پنج اینچ تا حدود شش و نیم اینچ است. بر خلاف بسیاری دیگر از طوطی ها، مرغ عشق دارای پرها و دم کوتاهی است، ویژگی ای که تمایز آن ها را آسان می کند.

طوطی ها همراهانی دوست داشتنی برای شما خواهند بود

طوطی ها همراهانی دوست داشتنی برای شما خواهند بود

اگر به دنبال یک همراه رنگارنگ با روحیه پرانرژی هستید. پس طوطی ها گزینه مناسبی برای شما هستند. اگرچه طوطی ماکائو یا خاکستری آفریقایی ممکن است اولین طوطی باشد که به ذهن شما خطور می کند؛ اما گونه های جذاب دیگری هم وجود دارند که می توانند همراه خوبی برای شما باشند. در نهایت اینکه هر نوع طوطی را که بخواهید نگهداری کنید باید از قبل شرایط لازم را فراهم کنید تا بتوانید نیاز آن ها را به موقع برطرف کنید. شاید طوطی ها به فضای زیادی برای نگهداری احتیاجی نداشته باشند، اما همه آن ها به عشق زیادی نیاز دارند تا دوست خوبی برای شما باشند.

آگهی های خرید و فروش پرندگان زینتی و تجهیزات نگهداری آنها و خوراک پرندگان را در سایت دامپزشکان ایران ببینید.

اگهی های سوله ها و زمین های پرورش دام و طیور را در سایت شهرهای جدید ببینید.

افزودن دیدگاه

لطفا دیدگاه خودرا با ما درمیان بگذارید

خانه

ثبت نام

ثبت آگهی

مجله ها